صد و ده حمایت از شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان

صد و ده حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان

قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات» که توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تدوین و در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، سرآغاز گسترده ترین برنامه دولت برای حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان در سال های اخیر بوده است.

در این قانون موضوعات مهمی نظیر تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه معافیت های مالیاتی و گمرکی به شرکتهای دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است و «کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهور و عضویت وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط و نمایندگان بخش خصوصی، شرکتهای مشمول استفاده از مزایای این قانون را تایید می کند. علاوه بر حمایت های مورد نظر قانون، ارزیابی و شناسایی شرکتهای دانش بنیان، فرصت مناسبی را برای ارائه حمایت های متنوع از این شرکتها فراهم آورده است که توسط معاونت علمی و فناوری و دبیرخانه کارگروه و در برخی موارد با همکاری سایر دستگاهها در حال اجرا است و در مجموع بالغ برها عنوان حمایت را شامل می شود.

این برنامه از طریق توانمند نمودن شرکتها، توسعه بازار محصولات دانش بنیان، ارائه خدمات تخصصی و … می تواند زمینه دستیابی به اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی را محقق سازد.

برای رای دادن کلیک کنید
[مجموع: ۰ میانگین: ۰]

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *