فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است. وی ۳۴ جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آنها به زبانهای مختلف ترجمه شده است. کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر نیز، از جمله مطرحترین کتابهای مدیریت بازاریابی است.
فیلیپ کاتلر Philip Kotler زاده ۲۷ می ۱۹۳۱ در شیکاگو، ایلینوی از اساتید مطرح مدیریت بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است. وی ۳۴ جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آنها به زبانهای مختلف ترجمه شدهاست. کتاب اصول بازاریابی، همچنان بهعنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به شمار میرود. او دارنده درجه استاد ممتاز «اس سی جانسون و پسر» رشته بازاریابی بینالملل است و این درجه را در دانشکده مدیریت دانشگاه نورثوسترن دریافت کردهاست.
نام فیلیپ کاتلر با مدیریت بازاریابی گره خورده است. کتاب اصول بازاریابی کاتلر اثر ارزنده ای است که دانشجویان مدیریت را سیراب کرده است. کاتلر در مدیریت بازار کتاب دیگری در حوزه شناخت اندیشههای او است. کاتلر فلسفه مدیریت بازاریابی را از بدو پیدایش و دوران تولید انبوه تا ابتدای قرن بیستم تئوریزه کرده است. آثار این اندیشمند بازاریابی را به صورتی منسجم درآورده است.
27 جمله اساسی از فیلیپ کاتلر ، پدر بازاریابی مدرن
1- “قبل از هر اقدامی در بازاریابی آنچه را را دز ذهن دارید بر روی کاغذ بیاورید. خبر خوب این است که می توانید بازاریابی را در عرض یک ساعت یاد بگیرید. خبر بد ، یک عمر طول می کشد تا آنرا کاملاً فرا بگیرید. “
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر 1
2- “بازاریابی هنر یافتن راههای مبتکرانه برای به نمایش گذاشتن آنچه انجام می دهید، نیست. بلکه بازاریابی هنر ایجاد ارزش واقعی قبل از مشتری و کمک به رفع نیاز وی است. کلمات کلیدی بازاریابی “کیفیت” ، “خدمات” و “ارزش” هستند.
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر 2
3- هر کسب و کاری یک کار خدماتی است. شما یک شرکت شیمیایی نیستید. شما یک شرکت خدمات شیمیایی هستید.
آیا ارائه خدمات شما باعث لبخند بر لبان مشتریان تان می شود؟
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
4- “دپارتمان فروش، کل شرکت نیست ، بلکه کل شرکت باید دپارتمان فروش باشد.”
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
5- “بهترین تبلیغ ترکیبی از مشتری های راضی شما است.”
6- “شرکت ها بیش از حد به هزینه ها توجه می کنند. آنها باید نگران هزینه کارهایی که انجام نمی دهند، باشند. “
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
7- “فروشندگان موفق قبل از آنکه نگران فروش محصول باشند باید نگران مشتریانشان باشند”.
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
8- “شرکت های خوب نیازها را برآورده می کنند. شرکت های بسیار خوب بازار ایجاد می کنند. “
9- “بهترین شکل حفظ مشتری این است که دائماً تجزیه و تحلیل کنید که چگونه به آنها هزینه کمتری تحمیل می کنید”.
10- “انجام فعالیت های استراتژیک از سودآوری آنها مهمتر هستند”.
11- “تنها یک استراتژی برنده وجود دارد : تعریف محتاطانه بازار هدف و ارائه یک پیشنهاد برتر به این بازار است.”
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
12- “مهمترین کار پیش بینی حرکات مشتری و حرکت به سمت آن است.”
13- “شرکت های ضعیف ، رقبای خود را نادیده می گیرند . شرکت های متوسط از رقبای خود تقلید می کنند. و شرکت های برنده رقبای خود را هدایت می کنند”.
14- “طی 60 سال گذشته ، فعالیت های بازاریابی بر روی محصول متمرکز بوده (یعنی همان بازاریابی 1.0) سپس بر مصرف کننده متمرکز شده است (بازاریابی 2.0). اکنون می بینیم که در پاسخ به پویایی جدید محیط ، بازاریابی چگونه متحول می شود ».
“ما شرکت هایی را مشاهده می کنیم که تمرکز خود را از محصولات به مصرف کنندگان و سپس به سمت راه حلهای انسانی سوق داده اند. بازاریابی 3.0 مرحله ای است که در آن شرکت ها از تمرکز بر مصرف کنندگان تا تمرکز بر انسانیت و جایی که درآمد با مسئولیت شرکت تراز می شود ، حرکت می کنند. “
15- “بازاریابی مسابقه ای بدون خط پایان است.”
16- “در دنیای کنونی باید خیلی سریعتر حرکت کنید تا از رقبا عقب نمانید”.
17- ” امروزه بازاریابان باهوش به جای فروش محصولات ، پیشنهادات ارزشمند بفروش می رسانند. آنها نه تنها ارزش خرید بلکه ارزش استفاده را نیز به فروش می رسانند. “
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
18- “كلید برند سازی ، به ویژه برای شركتهای كوچك ، تمركز بر تعداد محدودی از مناطق در بخش و ایجاد تخصص برتر در زمینه های گفته شده است”.
19- “آینده پیش روی ما نیست. بلکه قبلاً اتفاق افتاده است .”
20- “هر شرکتی باید سخت کار کند تا محصولاتش پیش از ، از رده خارج شدن به رقابت بپردازد.”
21- “به چگونگی کشف واکنش های بازار تمرکز نمایید. “.
22- “اینترنت باعث می شود تا برندگان افراد بی برنامه را به خاک بسپارند.”
جملات بزرگان بازاریابی فیلیپ کاتلر
23- “بازاریابی مجموعه فعالیتهای انسانی با هدف تسهیل و مصرف کامل مبادلات است.”
24- “بازاریابی وظیفه ای است که ما قبل از ایجاد محصول انجام می دهیم. اگر سه سال برای تولید یک محصول صرف شود ، محصول درستی نخواهد بود “.
25- “تجزیه و تحلیل بازار تحول در تلاش برای به حداکثر رساندن سود شرکت برای هر معامله ، و برای به حداکثر رساندن سود هر رابطه در بلند مدت است”.
26- “هزینه تعیین قیمت مهم نیست. این فقط برای دانستن اینکه است که آیا شما باید محصول را تولید کنید یا خیر “.
27- “آینده بازاریابی در پایگاه های اطلاعات بازاریابی قرار دارد که از طریق آنها شناخت کافی از هر مشتری خواهیم داشت. تا پیشنهادات مربوط و شخصی سازی شده را به هر یک از آنها ارائه دهیم”.