از صفر به یک اثر پیتر تیل

کتاب صفر به یک

کتاب از صفر به یک یکی از آثار عالی و بی‌نظیر در مورد استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) و ساختن آینده است. این کتاب در واقع خلاصه یکی از کلاس‌های آنلاین پیتر تیل در دانشگاه استنفورد است که به خاطر شدت علاقه و اشتیاق یکی از دانشجویان این کلاس به نام بلیک مسترز به صورت کتاب درآمد.

هم‌اکنون کتاب از صفر به یک مورد علاقه تعداد زیادی از کارآفرینان، صاحبان کسب و کار، رهبران و علاقمندان به حوزه کسب و کارهای نوپا است.

کتاب از صفر به یک در واقع به ارائه استراتژی اقیانوس آبی ( Blue Ocean ) می‌پردازد. این استراتژی از ما به عنوان یک کارآفرین می‌خواهد که کشتی کسب و کار خودمان را به دریاهایی ببریم که کسی جز ما آن‌جا نیست تا بتوانیم در آن دریا با خاطر آسوده و فراغ بال ماهی‌گیری کنیم و دریا را در اختیار خودمان داشته باشیم. اتفاقاً همیار آکادمی در مقاله‌ای مجزا این استراتژی را به صورت کامل بیان کرده است که برای خواندن آن می‌توانید به استراتژی اقیانوس آبی مراجعه کنید.

در واقع این کتاب به ما می‌گوید که ایستادن ما در کنار اکثریت اصلاً دلیلی برای موفقیت و پیروزی ما نیست. قرار گرفتن در کنار اکثریت؛ یعنی وارد شدن به دنیای رقابت! این در  حالی است که نبوغ، شجاعت و کمیاب بودن ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند. در کتاب هنر شفاف اندیشیدن که اثر درخشان و بی‌نظیر رولف دوبلی است، تأیید اجتماعی (بودن با اکثریت و پیروی از آن‌ها) نوعی خطای اندیشه است که ما برای حفاظت از خودمان از آن استفاده می‌کنیم.

«وقتی یک فرد ریسک‌پذیر کتابی می‌نویسد، بخوانیدش. اگر آن فرد پیتر تیل بود، دوبار آن کتاب را بخوانید، حتی برای احتیاط سه بار! این یک کتاب کلاسیک است.»   – نسیم نیکولاس طالب؛ نویسنده کتاب قوی سیاه

«این کتاب، ایده‌هایی کاملا نو و ارزشمند در زمینه چگونگی خلق ارزش در دنیای فعلی ارائه می‌نماید.»   – مارک زاکربرگ؛ خالق و مدیرعامل فیسبوک

تمجیدهایی از کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها – چگونه آینده را بسازیم

«پیتر تیل خالق چندین شرکت نوآوری و تغییردهنده بازی است. صفر به یک به ما می‌گوید که او چگونه اینکار را کرده است.»   – الون ماسک؛ خالق و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس

ـــ

پیتر تیل بنیانگذار و مدیرعامل سابق Paypal و سرمایه‌گذار استارتاپ‌هایی نظیر فیسبوک، اسپیس ایکس، لینکدین و موسسه خیریه «کمک هزینه تیل» است. او یک کارآفرین و سرمایه‌گذار خطرپذیر واقعی است.

برای رای دادن کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 3]

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *