کوک بوک فارسی پایتون
چه برنامه نویس تازه کار باشی، چه برنامه نویس با تجربه ای که می خواهد “پایتون” را یاد بگیرد، احتمالا بخاطر وقت و زمانی که قرار است برای خواندن این کتاب صرف کنی، برایت مهم است که بدانی چه چیزی قرار است بدست آوری…
در این کتاب قرار نیست مفاهیم را تئوری وارانه یاد بگیری و بعد به سراغ اجرای پروژه بروی، بلکه قرار است تمامی مسائل همراه با بخش هایی از یک پروژه به تو آموزش داده شوند.
در این کتاب قرار است یک نرم افزار ساده تحت ویندوز برای یک رستوران با استفاده از زبان python ساخته شود.
مواردی که پوشش داده خواهد شد:
- نصب و آماده سازی
- تحلیل سیستم برای رستوران
- ساخت واسط گرافیکی
- تعریف متغیر
- تعریف کلاس
- تعریف فانکشن
- حلقه ها
- شرط ها
- ارتباط با دیتابیس
- عملیات Crud
به تو قول می دهم که زبان برنامه نویسی پایتون را به شکل پروژه محور تمام عیاری یاد خواهی گرفت.
پایتون (به انگلیسی: Python) یک محیط یکپارچه توسعه نرمافزار همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شده است.
فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامههای نوشته شده[۲۶] و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شدهاند و در مقابل کتابخانههایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.
بر خلاف برخی زبانهای برنامهنویسی رایج دیگر که بلاکهای کد در آکولاد تعریف میشوند (بهویژه زبانهایی که از گرامر زبان سی پیروی میکنند) در زبان پایتون از نویسه فاصله و جلو بردن متن برنامه برای مشخص کردن بلاکهای کد استفاده میشود. به این معنی که تعدادی یکسان از نویسه فاصله در ابتدای سطرهای هر بلاک قرار میگیرند، و این تعداد در بلاکهای کد درونیتر افزایش مییابد. بدین ترتیب بلاکهای کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند.
پاسخها